Ekstraordinært Terjeløp - 30.11.2017

Velkommen til årets begivenhet i Snåsa – Ekstraordinært Terje-løp

Tid:      Torsdag 30.11.2017 kl 16.45- 18.00

Sted:    Viosen stadion, Snåsa

Snåsa Idrettslag inviterer alle til årets soleklare begivenhet for alle barn og unge på Snåsa.  Torsdag 30.11.17 blir det muligheter for å hylle Snåsa og Trøndelags kandidat til Årets Ildsjel 2018, Terje Våg med eget Terje-løp ved Viosen stadion i Snåsa.

Bakgrunn

Trener, lagleder, idrettsbaneansvarlig og tidligere svært aktive sportsutøver Terje Våg fra Snåsa, ble forrige uke overrasket av representanter fra Idrettsforbundet og NRK. Juryen for Årets Ildsjel hadde kommet frem til at Nord-Trøndelags kandidat, vår Terje Våg, er en av fem som har gått til superfinalen. Under Idrettsgallaen 6. januar 2018, blir Årets nasjonale ildsjel kåret og det håper vi selvsagt skal bli vår suverene Terje!

Hva skjer?

Dan Børge Akerø fra NRK med team kommer for å besøke vår store ildsjel og frivillighetspådriver gjennom 40 år. Ordfører Tone Våg vil være tilstede sammen med en rekke nåværende og tidligere idrettsutøvere. Terje vil i tradisjons tro samarbeide med friidrettsgruppa om å tilrettelegge for et uhøytidelig hinderløype hvor barna og ungdommen får utfolde seg gjennom leik, aktiviteter og idrettsglede. Det hele avsluttes med en skikkelig hyllest av vår mangeårige ildsjel – en uvurderlig ressurs for Snåsa-idretten!

Mer praktisk om Terjeløpet og våre enkle regler for Terje-løpet ligger her

Enkle regler for Terje-løpet

• Alle foreldre/foresatte bidrar med å holde styr på ulike køer

• Voksne hjelper til der det trengs slik vi bruker det

• Barn og unger viser hensyn og hjelper hverandre ved behov

• Vi viser idrettsglede og har det skikkelig skøy!

• Alle heier på alle

Hvorfor er Terje en verdig kandidat som nasjonal ildsjel 2018? Terje er et skikkelig JA-menneske, stiller alltid opp, er positiv, blid, har god innsikt og er flink til å komme med løsninger, er kunnskapsrik, med en fantastisk hukommelse. Han er ydmyk, sympatisk, rolig og en god lytter. En litt beskjeden kar, som ikke vil fremheve seg sjøl, men som står på for andre, for unger og ungdommer, for idretten og idrettsanlegget. Terje er også en god samarbeidspartner og støttespiller. Mer om idrettslagets begrunnelse, hilsningstaler og bilder fra juryens overraskelsesbesøk sist torsdag, finnes på idrettslagets nettside:  http://snaasa-il.idrettenonlin...

VELKOMMEN!